با ساختن یک سیستم عامل از نقطه صفر، با استفاده از هسته‌ای به نام Zircon، اوراکل دیگر حقی در قبال دستگاه‌های آتی که از نرم‌افزار گوگل استفاده کنند نخواهد داشت.
فیوشا جایگزین اندروید می‌شود
بنا بر یک گزارش جدید، سیستم عامل اسرارآمیز فیوشا(Fuchsia OS) گوگل ممکن است تا ۵ سال آینده جایگزین اندروید و سیستم عامل کروم شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، شایعات درز کرده از Mountain View گویای آن است که یک طرح داخلی در گوگل برای از رده خارج کردن تدریجی سیستم‌های عامل کنونی و جایگزین کردن یک سیستم عامل تلفیق شده وجود دارد.

گزارشی از بلومبرگ که خبر فیوشا را به گوش کسانی که ممکن است از آن بی‌اطلاع بوده باشند رسانده گویای آن است که این سیستم عامل برای «جای دادن بهتر تعاملات صوتی و آپدیت‌های امنیتی و یکسان به نظر رسیدن بر روی دستگاه‌های مختلف» طراحی شده است.

این روند همراستا با چشم‌انداز «اولویت با هوش مصنوعی» ساندار پیچای برای این شرکت است، چشم‌اندازی که با وضعیت درآمیخته فعلی که در آن اپ‌های اندرویدی بر روی دستگاه‌های دارای سیستم عامل کروم به شکل مکمل عمل می‌کردند، و یک خط مشی مبهم درباره اینکه چه سیستم عاملی برای تبلت‌ها باید در اولویت باشد با مشکل مواجه بود.

فوشیا، که در حال حاضر در دسترس است یک طرح توسعه‌ای ساخته شده از جمله برای Google Pixelbook است، ولی فعلا به آمادگی نهایی نرسیده است، «برای اجرا روی همه دستگاه‌ها» خواهد بود، حتی برای پوشیدنی‌ها و تکنولوژی خانه هوشمند همچون Google Home.

سیستم عامل فیوشا گوگل

شاید از همه مهم‌تر اینکه فوشیا برای گوگل این امکان را فراهم خواهد آورد که مستقیما آپدیت‌های امنیتی را به دستگاه‌ها برساند، و دیگر نیازی به انتظار برای اینکه شرکت‌های تولیدکننده (OEMها) خودشان آپدیت عرضه کنند نباشد.

در عین حال، گوگل هنوز با اوراکل به خاطر استفاده از APIهای جاوایش اختلاف دارد. در حال حاضر، با توجه به حکمی که قاضی داد و اوراکل را مستحق داشتن سهمی در موفقیت چشمگیر سیستم عامل اندروید دانست، اوراکل دست برتر را در این منازعه دارد.

با ساختن یک سیستم عامل از نقطه صفر، با استفاده از هسته ای به نام Zircon، اوراکل دیگر حقی در قبال دستگاه‌های آتی که از نرم‌افزار گوگل استفاده کنند نخواهد داشت.

گوگل وجود این طرح را انکار نکرده ولی جدول زمانی پنج ساله ذکر شده در این گزارش را نادرست خوانده است.

حتی یک حدس هم می‌تواند این باشد که دلیل این است که گوگل نتوانسته است یک خوراکی که با حرف X شروع شود [برای اندرویدهای بعدیش] بیابد، زیرا غالبا الگوی نامگذاری گوگل چنین بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *