جالب است بدانید که مجموعه متنوعی از توانایی‌ها به‌واسطه هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند.

از جمله توانایی‌هایی که از هوش مصنوعی نشأت می‌گیرند، یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی، روباتیک، بینایی رایانه‌ای و پردازش زبان‌های طبیعی هستند. در مقاله‌ای از مجله مدیریت MIT، گروهی از پژوهشگران، یک چشم‌انداز مدیریتی از هوش مصنوعی ارائه دادند و استدلال کردند که ارزش تجاری هوش مصنوعی به توانایی آن برای کاهش دادن هزینه پیش‌بینی بستگی دارد؛ درست مانند کامپیوترهایی که هزینه محاسبات را کاهش داده‌اند. آنها متذکر شدند برای ارزیابی اثر یک تغییر تکنولوژیک، باید مشخص کرد که این تغییر، هزینه کدام کار را کاهش خواهد داد. آنها استدلال کردند که برای هوش مصنوعی، این کار یعنی پیش‌بینی یا توانایی تولید کردن اطلاعاتی که ندارید، با استفاده از اطلاعاتی که دارید. از این منظر، موج فعلی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در حال ارتقای توانایی پیش‌بینی مدیران (مانند شناسایی اینکه کدام یک از داوطلبان یک شغل موفق‌تر از همه خواهد بود) است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *