هیئت ژوری در سن خوزه کالیفرنیا متشکل از ۵ مرد و ۳ زن (رأی ناشناس) اپل را برنده دادگاه ۷ ساله علیه سامسونگ دانستند.
 به گزارش خبرآنلاین، بدین ترتیب جریمه نقدی معادل ۵۳۸.۶ میلیون دلار شامل ۵۳۳ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۶۰۶ دلار بابت نقض ثبت اختراع بخش طراحی(۳ مورد) و ۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۰ دلار نیز بابت نقض ثبت اختراع بخش Utility (دو مورد) تائید شد.
اپل در آخرین راند دادگاه، درخواست دریافت خسارت ۱ میلیارد دلاری را مطرح کرده بود (سامسونگ هم رقم ۲۸ میلیون دلار جریمه را منطقی دانسته بود) و هرچند پیش‌تر ۵۴۸ میلیون دلار از سامسونگ خسارت دریافت کرده بود، اما آخرین راند دادگاه مربوط به پرداخت ۳۹۹ میلیون دلار دیگر به اپل بود که درنهایت هیئت ژوری تصمیم خود را با جریمه ۵۳۹ میلیون دلاری به پایان برد.
دادگاه این دو کمپانی از سال ۲۰۱۱ و با رقم درخواستی ۲.۵ میلیارد دلار شروع شد و مواردی مانند طراحی گرد گوشه‌های موبایل، کپی از چهره ظاهری آیفون و کپی از هوم اسکرین آی او اس، جزو اتهام‌های سامسونگ بود. اما در سال ۲۰۱۲ رقم جریمه ۱ میلیارد دلاری تعیین شد و دعوای حقوقی تا ۲۰۱۵ ادامه یافت تا اینکه سامسونگ ازنظر حقوقی مجبور به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار شد. دسامبر همان سال سامسونگ پول را به‌حساب واریز کرد. (سال قبل از آن، یعنی ۲۰۱۴ هر دو کمپانی توافق کردند که برپایی دادگاه علیه یکدیگر در سایر کشورها را ادامه ندهند.)
سپس چندین بار دیگر دادگاه با درخواست سامسونگ برپا شد تا رقم جریمه را کم کند اما نوامبر سال گذشته نیز در دادگاه، اپل برنده کیس ۱۲۰ میلیون دلاری درباره ثبت اختراع بازکردن قفل نرم‌افزاری گوشی به‌صورت اسلایدی شد و امروز با صدور رأی جدید محکومیت سامسونگ قطعی شد و به‌زودی پرونده مختومه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *