به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند و به نقل از بیزینس تایمز ، در حالی که شرکت های مخابراتی در تلاش برای ارتقای سرعت شبکه های نسل چهارم خود می باشند ، اتحادیه بین المللی مخابرات خصوصیات یک شبکه استاندارد نسل پنجم مخابراتی را اعلام نمود.

لازم به توضیح است که طبق پیش نویس تهیه شده توسط این اتحادیه وابسته به سازمان ملل متحد ، سرعت بارگذاری اطلاعات با استفاده از این شبکه ها از طریق هر دکل مخابراتی باید حداقل ۲۰ گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود یا ارسال داده ها با استفاده از آنها باید حداقل ۱۰ گیگابیت در ثانیه باشد. مشخص است که این سرعت بین کاربران هر یک از دکل های یاد شده تقسیم می گردد. همچنین سرعت بارگذاری اطلاعات برای استفاده هر یک از مشترکین خدمات نسل پنجم تلفن همراه باید حداقل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه باشد که این رقم در مورد سرعت آپلود باید حداقل ۵۰ مگابیت در ثانیه باشد.

اگر از دید مقایسه در نظر بگیریم باید گفت که سرعت استاندارد تعریف شده برای دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت زمینی توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بسیار کمتر از این رقم است و سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق این سرویس ها باید ۲۵ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آنها باید ۳ مگابیت بر ثانیه باشد.

شایان ذکر است سرعت بارگذاری اطلاعات از شبکه های نسل چهارم در حال حاضر چیزی بین ۵ تا ۱۲ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود اطلاعات توسط آنها از ۲ تا ۵ مگابیت در ثانیه در نوسان می باشد. همچنین تعدادی از کشورهای اروپایی ، آمریکایی و شرق آسیا در تلاش برای راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه هستند و این خدمات در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *