نقش مخابرات در ICT صنعت نفت 

در عصر ارتباطات بهره گیری از فن آوری روز ارتباطات و مخابرات صنعتی جهت نیل به اهداف هر سازمانی یکی از مهمترین عوامل ارتقا بهره وری محسوب می گردد .
نقش مخابرات صنعت نفت بعنوان بازوی مخابراتی چهارمین تولید کننده بزرگ نفت دنیا بسیار حساس و با اهمیت می باشد . ۵۵ سال تلاش بی وقفه ارائه انواع خدمات مخابراتی در راستای کشف ، استخراج ، بهر ه برداری ، انتقال، مصرف و صادرات نفت و فرآورده های آن شاهدی است بر این ادعا . اگر ۱۴۰۰۰ کیلو متر خطوط لوله در سراسر کشور را رگهای حیاتی این صنعت تلقی نمائیم مخابرات صنعت نفت به مثابه سلسله اعصاب این شریان زمین محسوب میگردد.
مخابرات در بحث ارتباطات و فن آوری اطلاعات نقش پشتیبانی کننده و مهیا کننده بستر و زیر ساخت مطمئن و ایمن جهت ارائه Application های مختلف در فن آوری اطلاعات را ایفا مینماید. ICT بدون ارتباطات و مخابرات صنعتی هرگز صنعت نفت را به اهداف کلان خود و سر منزل مقصود نمی رساند.
عملیات موفق و بی وقفه انتقال و پالایش در صنعت نفت بدون برخورداری از شبکه مخابرات کارآمد امکان پذیر نمی باشد . مدیریت مخابرات شرکت خطوط و مخابرات نفت ایران بعنوان متولی شبکه زیر ساخت مخابرات صنعتی نفت در کشور با ارائه کار آمدترین خدمات مخابرات صنعتی و برخورداری از ضریب اطمینان ۹۹۹/۹۹ درصد علاوه بر برقراری ارتباط مستمر صنعتی صوتی ، راه دور ، تصویری و ارتباطات شبکه های تاسیسات و خطوط لوله ،ویدئو کنفرانس، پزشکی از راه دور در مناطق محروم، مسئولیت سنگین و حساس برقراری ارتباط بین ساختمانهای ستادی وزارت نفت در سطح تهران ، تامین کلیه ارتباطات هشت پالایشگاه نفت کشور ، مراکز ستادی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ، تامین بستر انتقال کارت هوشمند سوخت ، تامین ارتباط مراکز انتقال نفت و فرآورده در سطح کشور دارای شبکه گسترده فیبر نوری و رادیویی دیجیتال در سراسر کشور ، رینگ فیبر نوری در تهران ، مراکز تلفن IP-PBX و شبکه ارتباطات سیار در قالب WAN صنعت نفت جهت برقراری ارتباطی ایمن، پایدار و سریع می باشد .
بدیهی است کلیه پیشرفتها و دستاوردها در زمینه فن آوری اطلاعات در چند سال اخیر در صنعت نفت همگی به ایجاد ترافیک در شبکه های LAN عملی گردیده است و مخابرات صنعت نیز وظیفه بر قراری ارتباط بین این شبکه های محلی و هدایت و مدیریت ترافیک آنها در شبکه گسترده WAN را عهده دار میباشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *