شرکت آمازون اعلام نموده که خانه‌های «هوشمند» مدل را برای خریداران آماده نموده تا تجربه‌ای عملی از اینکه چگونه الکسا نور چراغ‌های خانه را تنظیم می‌کند، تلویزیون را روشن می‌کند یا سفارش خرید پودر رختشویی برای خانه می‌دهد به دست بیاورند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از رویترز، هدف از این کار عملا نشان دادن این است که چگونه آمازون می‌خواهد الکسا و لیست سرویس‌های در حال رشد این کمپانی، از خرید و سرگرمی تا امنیت خانه را به بخش روزمره زندگی مصرف کنندگان تبدیل نماید.
همچنین این شرکت بر رقابتش باBest Buy که بر ارائه عملی تکنولوژی و ارائه مشاوره به خریداران تمرکز دارد افزوده است.
آمازون، به عنوان بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان، اعلام کرد که در همکاری با Lennar Corp قصد تبدیل بخشی از خانه‌های مدل این شرکت مسکن‌ساز را به اتاق‌های نمایش برای الکسا تبدیل کند. این مکان‌ها که اصطلاحا «مراکز تجربه آمازون» نامیده شده‌اند اکنون در نزدیکی ۱۵ شهر از جمله لوس آنجلس، دالاس و واشینگتن گشایش یافته‌اند، و در آینده نیز بر تعداد این شهرها افزوده خواهد شد.
نیش لاتیا، مدیر اجرائی Amazon Services، در مرکز تجربی این شرکت در کالیفرنیا واقع در خارج از شهر سانفرانسیسکو با نام Vallejo گفت: «امروز، گزینه‌های در دسترس مشتریان محدود به فروشگاه‌های فیزیکی و دیدن دستگاه‌ها بر روی میزهای ارائه نمایش می‌شوند. افراد می‌توانند به اینترنت مراجعه و تحقیق کنند. ولی اساسا معانی واقعی یک خانه یکپارچه‌سازی شده در حد یک تصور باقی مانده است.»
وی گفت که این مراکز «برای آموزش دادن و الهامب‌خشی ایجاد می‌شوند. در وهله دوم هم می‌توانند محرکه‌ای برای فروش این سرویس‌ها شوند.»
دیوید کیزرمن، رییس شرکت Lennar Ventures، گفت که این مراکز قاعدتا ترافیک ورودی به خانه‌های مدل Lennar را افزایش داده و به خریداران بالقوه مسکن ایده می‌دهند. Lennar حق کمیسیون استانداردی بابت مشتریانی که آمازون به جذب آنها کمک کند نیز پرداخت خواهد کرد.
به گزارش شرکت تحقیقات مسکن ReportLinker، انتظار می‌رود که ارزش بازار خانه‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۰۷.۴ میلیارد دلار برسد.
Best Buy به این روند امیدهای بزرگی دارد. بنا بر تازه‌ترین گزارش سالانه این شرکت، Best Buy برنامه خود با عنوان مشاور درون خانه‌ای(In-Home Advisor) را به همه بازارهای عمده آمریکا بسط داده و تحت این ابتکار بیش از ۳۵۰ مشاور را بکارگیری می‌کند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *