قصه ثمر به سر رسید
ششمین جشنواره تئاتر مردمی ـ دانشجویی ثمر با فراز و نشیب فراوان و پس از هفت روز اجرای فشرده‌ی گروه‌های جوان و دانشجویی، به کار خود خاتمه داد. «ثمر» هر روز در کنار حضور پرشور مردم و هنرجویان و علاقمندان به نمایش، میزبان مهمانانی هنرمند بود که نظاره‌گر کار هنرمندان جوان بودند. ششمین جشنواره تئاتر ثمر روز سه‌شنبه مورخ ۲۱/۶/۹۶ در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز به‌کار کرد و خوشبختانه بیش از هر دوره‌ی دیگری، صحنه‌ی اجرا، شاهد استقبال چشم‌گیر و گرمی‌بخش هنرمندان، کارگردانان سینما و مخاطبان صمیمی تئاتر بود به نحوی که طی یک هفته، اجراهای هنرمندانِ «ثمر» پذیرای حدود سه هزار نفر مخاطب تئاتر بود. درون‌مایه‌ی آثار در این دوره از جشنواره، روایت‌گر زندگی روزمره‌ی مردم و رنج‌ها و رؤیاهای آنان بود به همین سبب رویکرد مردمی جشنواره، بیش از هر زمان دیگری در این دوره بازتاب پیدا کرد.
ششمین جشنواره تئاتر ثمر، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸/۶/۹۶ ساعت ۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد در مراسمی با حضور هنرمندان، نویسندگان، شاعران و فرهیختگان نام‌آشنای کشور و با این شعار که «سینما، ثمره‌ی تئاتر است» به کار خود خاتمه می‌دهد. همچنین در مراسم اختتامیه، برترین هنرمندان و بهترین اجراهای این دوره معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد.

عباس صفایی‌مهر، دبیر ششمین جشنواره ثمر با بیان این نکته که در روز اختتامیه در بزرگترین تالار شهرزاد میزبان مخاطبان همیشگی هنر تئاتر، هنرمندان، استادان و شخصیت‌های برجسته خواهیم‌ بود افزود مراسمی متنوع برای این روز تدارک دیده‌ایم تا شمار بیشتری از علاقه‌مندان تئاتر بتوانند از آن استفاده کنند و نیز امیدواریم که این برنامه به تعداد علاقه‌مندان هنرِ مردمی تئاتر در میان نسل جوان بیافزاید.
وی افزود: مراسم فردا یک رویداد بی‌آلایش هنری و مردمی است که چهره‌های محبوب و دوست‌داشتنی در حوزه اندیشه و هنر، بخش‌های مختلفی از این برنامه را اجرا خواهندکرد و حضور در مراسم اختتامیه برای همگان آزاد و رایگان است.
دبیر جشنواره ثمر خاطر نشان‌کرد: رایگان‌بودن حضور در این مراسم به‌جهت آشتی، آشنایی و حضور مخاطبان و علاقمندان هنر نمایش و مدافعان حریم اندیشه با فضای هنر و تعقل بوده‌ است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *