فیس‌بوک، سیستم دوربینی را ایجاد کرده است که می‌تواند آینه‌های مجازی را به شدت بهبود بخشد و رضایت کاربران را بالا ببرد.
سیستم دوربین فیس‌بوک، موجب بهبود آینه مجازی
مراسم سیگ‌گراف (SIGGRAPH) در پیش است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند که  به زودی قابلیت‌های خود را در بازار به عرضه بگذارند.
گروه‌های پژوهشی مانند آزمایشگاه واقعیت فیس‌بوک، فعالیت‌های خود را روی این مجموعه آغاز کرده‌اند و امید دارند که بتوانند از این طریق چند مورد از کارها و تلاش‌های پیشرو خود را نمایش دهند. اخیرا اف.آر.ال، روشی برای گرفتن ظاهر آینه در دنیای حقیقی و واقعی ارائه کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از ونچربیت، پژوهش‌هایی که جدیدا انجام شده است، مسیری جدید را فراروی پژوهشگران قرار داده است. محققان به دنبال راهی برای گرفتن محیط‌های دنیای واقعی پیچیده هستند که بتوانند از آینه‌های مختلف استفاده کنند.

آینه‌ها دشمن تعداد برنامه‌های بینایی کامپیوتر هستند و اگر تحقیقات فیس‌بوک بتواند این مسئله را حل کند، قطعا خواهد توانست چند برنامه مفید و عالی را در پیش روی کاربران قرار دهد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که آینه و سطوح شیشه‌ای، مسلما دو مورد از مولفه‌های اصلی زندگی روزمره و محیط زندگی ما هستند که استفاده از آنها به شکل مجازی چندان آسان نیست.

 
وارد کردن این دو مورد به فضای مجازی از چند ایده کاملا ساده آغاز شد و امروز به جایی رسیده است که با استفاده از آینه‌ها و سطوح شیشه‌ای مجازی می‌توان فضای واقعی را به شکلی دقیق و واقعی بازسازی کرد.
بهترین اپلیکیشن، آن است که بتواند محیط واقعی را به شکلی مناسب‌تر و واقع‌بینانه‌تر در قالب واقعیت مجازینمایش دهد. آینه‌ها بر مبنای بازسازی سه بعدی فعالیت می‌کنند.

توماس ولان، دانشمند تحقیقاتی، در پستی در وبلاگ اوکولوس اذعان داشت: «اکثر کارهای قبلی بر پایه بازسازی سه بعدی نبود و همین موضوع، باعث می‌شد که نتیجه مطلوب حاصل نشود ولی به هر حال این مشکل برطرف شد و موضوع به بهترین شکل، آماده شد.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *