ردیابی آفلاین دستگاه‌ های نزدیک با اپلیکیشن‌های اندروید امکان‌پذیر شد


اپلیکیشن‌های اندروید به‌زودی قادر خواهند بود بدون نیاز به اتصال اینترنت، به‌ جستجوی دستگاه‌های نزدیک و برقراری ارتباط با آن‌ها بپردازند.


اتصالات نزدیک (Nearby Connections) قابلیتی است که به اپلیکیشن‌های اندروید اجازه می‌دهد بدون نیاز به دسترسی به اینترنت، به تبادل و انتقال اطلاعات با دستگاه‌های نزدیک خود بپردازند. پس از آنکه گوگل این قابلیت را در کنفرانس I/O در ماه می معرفی کرد، اکنون دومین نسل API آن را در دسترس توسعه‌دهندگان اندروید قرار داده است. در این رابط برنامه‌نویسی، فریم‌ورک ارتقاءیافته بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از بلوتوث و وای‌فای به یافتن دستگاه‌های نزدیک، اتصال به آن‌ها و انجام وظایف می‌پردازد. برای مثال در صورت نزدیک شدن دو دستگاه اندرویدی به یکدیگر، امکان مرتبط شدن مخاطبان آن‌ها با یکدیگر وجود دارد.

این رابط برنامه‌نویسی، هم از شبکه‌های توری که در آن دستگاه یک شبکه‌ی مستقل را در محل شکل می‌دهد و هم از اتصال متمرکز که یک دستگاه کنترل کامل را در دست دارد، پشتیبانی می‌کند؛ این مورد احتمالا در کلاس‌های درس یا جلسات، زمانی که قصد اولویت‌دهی به یک دستگاه دارید، می‌تواند مفید باشد.

برای استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن‌های خود، باید کمی صبر کنیم؛، اما در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که به‌کارگیری از این قابلیت را زودتر آغاز کرده‌اند. بر این اساس، Weather Channel در حال نصب شبکه‌های توری در مناطقی است که دسترسی ضعیفی به اینترنت دارند تا از این طریق هشدارهای آب و هوایی را ارسال کند. شبکه‌ی تلویزیونی هافاستار نیز در حال ارائه‌ و پخش آفلاین محتوا است و کمپانی توسعه‌دهنده‌ی بازی گیماینسایت به شما کمک می‌کند تا به‌صورت آفلاین، افراد را پیدا کنید و با آن‌ها مشغول بازی شوید. البته گوگل نیز اپلیکیشن اندروید تی‌وی خود را دارد که هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی، با بهره‌گیری از اتصالات نزدیک، اقدام به راه‌اندازی و روشن کردن نمایشگر دوم می‌کند. اگر توسعه‌دهندگان بیشتری به استفاده از این قابلیت بپردازند، این ویژگی، به‌خصوص در زمینه‌ی خانه‌های هوشمند، به‌سرعت به یکی از نقاط قوت اندروید تبدیل خواهد شد.

 

منبع : https://www.engadget.com/2017/07/31/android-nearby-connections-2-arrives/

 

2 دیدگاه در ردیابی آفلاین دستگاه‌ های نزدیک با اپلیکیشن‌های اندروید امکان‌پذیر شد
  1. ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید

  2. ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما
    به اشتراک گذاشتید دوست عزیز. سلامت باشید.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *