حذف صفحه‌ی مزاحم خوشامدگویی در ویندوز 10


هربار که با اکانت جدیدی وارد ویندوز ۱۰ شوید، این سیستم‌عامل، پیشنهادهایی از فروشگاه خود را پیش رویتان قرار می‌دهد؛ اما این امکان وجود دارد که آن را حذف کنید.


بی‌شک تمام کاربران تمایل دارند تا پس از روشن‌کردن کامپیوترشان، به‌سرعت وارد محیط سیستم‌عامل آن شوند. چنانچه کاربر سیستم‌عامل ویندوز باشید، احتمالا می‌دانید که یکی از موانع موجود در این زمینه که حتما با آن مواجه شده‌اید، مربوط به زمانی است که در ویندوز ۱۰ حساب کاربری جدیدی ایجاد می‌کنید، در این حالت، سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت، لحظاتی را برای انجام تنظیمات صرف می‌کند و سپس به شما پیغام می‌دهد که می‌توانید برنامه‌های جدید را از فروشگاه نرم‌افزار ویندوز دریافت کنید. البته، بیشتر کاربران اعتنایی به آن نمی‌کنند و فقط می‌خواهند وارد محیط سیستم‌عامل شوند و کارشان را ادامه دهند.

خوشبختانه غیرفعال‌سازی این انیمیشن امکان‌پذیر است تا بدین ترتیب در دفعات بعدی که اکانتی می‌سازید، کمی در وقت صرفه‌جویی کنید. اگر از نسخه‌ی پرو یا حرفه‌ای ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، برای تغییر این تنظیمات می‌توانید به راحتی هر چه تمام‌تر از قسمت Group Policy Editor استفاده کنید. در منوی استارت عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و آن را اجرا کنید. سپس به مسیر زیر بروید:

Configuration > Administrative Templates > System > Log on

در پنل سمت راست، عبارت Show first sign-in animation را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. وضعیت را روی Disabled قرار دهید تا از نمایش انیمیشن یادشده جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که این کار علاوه‌بر غیرفعال‌سازی انیمیشن مورد بحث، باعث خواهد شد تا ویندوز در اجرای اول از کاربران جدید سوال نکند که مایل به استفاده از کدام سرویس‌ها هستند.

اما کاربران نسخه‌ی Home یا خانگی ویندوز ۱۰ برای مخفی کردن انیمیشن خوشامدگویی باید از Registry استفاده کنند. در منوی استارت عبارت regedit را تایپ کرده و Registry Editor را باز کنید؛ سپس مقدار زیر را بیابید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

بعد از باز کردن پوشه‌ی System، روی پنل سمت راست، دوبار کلیک کرده و بعد از انتخاب New روی DWORD کلیک کنید. فایل به وجود آمده را به EnableFirstLogonAnimation تغییر نام دهید؛ سپس روی آن دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را تغییر دهید. برای مخفی کردن انیمیشن موردنظر باید مقدار ۰ را وارد کنید.

اکنون هر بار که به حساب جدیدی وارد می‌‌شوید، می‌توانید چند ثانیه سریع‌تر کارتان را انجام دهید. اگر شما از کسانی باشید که اغلب حساب‌های جدید در کامپیوترشان ایجاد می‌کنند، این آموزش برایتان مفیدتر خواهد بود.

منبع: http://www.makeuseof.com/tag/disable-annoying-windows-10-hi-screen/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *