مدیاتک قصد دارد در سال ۲۰۱۸ به منظور تولید چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی خود از سری P سرمایه گذاری نماید و حداقل دو چیپست از این سری را در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها این برنامه کمپانی چینی بدین منظور است که خود را با بازار رقابتی رو به رشد چیپست های مبتنی بر هوش مصنوعی همگام کند. یادآوری می کنیم که مدیاتک پیش از این تلاش خود برای ارائه چیپست های ویژه موبایل های پرچمدار را متوقف کرده بود.

چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی موجب می شود که موبایل بتوانند از قابلیت های محاسباتی ویژه ای بهره ببرد؛ از جمله این موارد می توان به مدیریت منابع به منظور بهبود مصرف باتری، مدیریت حافظه و کارایی، کاربرد در قابلیت های امنیتی شامل تشخیص چهره کاربر و … اشاره کرد.

به گفته این کمپانی، علاوه بر استفاده از قابلت های مرسوم هوش مصنوعی در چیپست های آتی، قرار است بدین وسیله قابلیت های امنیتی در قالب سیستم های تشخیص چهره پیشرفته برای گجت های میان رده نیز بهبود یابد.

البته قابلیت هایی که مدیاتک به آنها اشاره کرده دیگر چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسند؛ زیرا همین الان هم سایر کمپانی های رقیب از چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی خود بهره می برند. هوآوی با ارائه چیپست کایرین ۹۷۰ در موبایل های میت ۱۰ (بررسی دیجیاتو) و میت ۱۰ پرو (بررسی دیجیاتو) برای بهبود کارایی این دو گجت از جمله در زمینه عکس برداری از پردازنده هوش مصنوعی ویژه خود بهره می برد. اپل نیز با ارائه چیپست A11 Bionic که آن هم بر پردازش هوش مصنوعی مبتنی است بسیاری از کارکردهای تلفن های هوشمند خود را بهبود می بخشد.

منبع:AndroidHeadlines

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *