دستیارهای صوتی هوشمند می‌تواند خرید با موبایل را به یکی از کارهای روزمره و در عین حال لذتبخش افراد تبدیل کند.از رویدادهای قابل توجه چند سال اخیر در حوزه فناوری اطلاعات، تأثیر تلفن‌های همراه هوشمند بر صنعت خرده‌فروشی بوده است.
صاحب‌نظران بر این باورند برنامه‌های هوشمندی که امروزه به راحتی بر اسمارت‌فون‌ها قابل نصب و استفاده است، این قابلیت را دارد که خریدهای روزانه کاربران را متحول ساخته و تغییرات بنیادین در صنعت خرده‌فروشی پدید آورد.
در تعریف کلی، هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف‌کننده نهایی، خرده‌فروشی نام دارد که طی آن، کالا یا سرویس به جای فروش به کارخانه یا تأمین‌کننده و یا عمده فروش، به طور مستقیم به دست خریدار می‌رسد.شرکت اریکسون در پژوهش‌های اخیر خود به این نتیجه رسیده که همه‌گیر شدن استفاده از اسمارت‌فون‌ها، موجب افزایش بهره‌مندی از دستیارهای صوتی هوشمند شده و این امر، انقلابی در خرید و فروش جهانی ایجاد می‌کند.
در واقع، اگر چه دستیارهای صوتی هنوز در ابتدای راهند، لیکن آینده پررونقی برای این فناوری جذاب پیش‌بینی می‌شود و این قضیه به قدری قطعی است که در آینده، انتخاب نوع دستیار صوتی مهم‌تر از این خواهد بود که از این ابزار استفاده شود یا خیر.
به عبارت دیگر، پیش‌فرض افراد، استفاده از دستیارهای صوتی است.
به عنوان مثال، ۶۳ درصد افراد حاضر در نظرسنجی اریکسون که با اسمارت‌فون خرید می‌کردند، به دنبال «مقایسه قیمت‌ها» بوده و ۴۸ درصد دیگر از دستیار صوتی‌شان «راحتی در خرید» را مطالبه می‌کنند.
اریکسون این اطلاعات را بر پایه یک نظرسنجی آنلاین از ۵۰۴۸ کاربر کسب نموده است.
نظرسنجی مزبور در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶) صورت گرفته و این افراد در ۱۰ شهر پیشرفته جهان شامل ژوهانسبورگ، لندن، مکزیکوسیتی، مسکو، نیویورک، سان فرانسیسکو، سائو پائولو، شانگهای، سیدنی و توکیو سکونت داشته‌اند.
چندی پیش نیز مرکز پژوهشی فارستر پیش‌بینی کرده بود هر چه مشتریان بهتر بتوانند از گوشی‌های هوشمند خود در هر موقعیتی استفاده کنند، احتمال اینکه خرید به یکی از فعالیت‌های رایج آنها تبدیل شود، افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *