خارج کردن فایل ها از حالت زیپ بدون نیاز به دانلود در گوگل درایو


به کمک افزونه ZIP Extractor می‌توانید بدون دانلود فایل‌های زیپ روی رایانه خود، اقدام به استخراج محتوای آن‌ها در گوگل درایو کنید.


امروزه فایل‌ زیپ به‌عنوان یکی از فرمت‌های اصلی اشتراک‌گذاری اطلاعات در اینترنت شناخته می‌شند و در کنار فرمت‌هایی مانند PDF، بسیار محبوب است. برای خارج کردن فایل‌ها از حالت زیپ در محیط دسکتاپ، ابزارهایی مانند WinZip و ۷Zip بسیار شناخته‌شده هستند. اما اگر این نوع فایل روی گوگل درایو قرار داشته باشد، چگونه آن را بازگشایی کنیم؟

فرض کنید مجموعه‌ای اسناد و تصاویر به ایمیل شما ارسال شده یا یک فایل زیپ حاوی فایل‌های یک فولدر روی کلاد به اشتراک گذاشته شده است. در روش معمولی، برای مشاهده و استفاده از محتوای فایل زیپ، ابتدا باید آن را دانلود و بعد اطلاعات مورد نظر را استخراج کنید. اما برای استخراج آسان‌تر فایل‌ها در گوگل درایو، می‌توانید از افزونه Zip Extractor بهره بگیرید.

Zip Extractor افزونه‌ای برای مرورگر کروم است که امکان استخراج محتوای فایل‌های زیپ در محیط گوگل درایو را به کاربر می‌دهد. اگر سروکار زیادی با فایل‌های موجود روی گوگل درایو خود دارید، این افزونه می‌تواند به مقدار چشمگیری در وقت شما صرفه‌جویی کند.

 

zip extractor

برای نصب این افزونه می‌توانید از وب استور کروم استفاده کنید؛ یا با ورود به محیط گوگل درایو، روی گزینه New کلیک و سپس More را انتخاب کنید. در آخر با انتخاب گزینه Connect More apps و جستجو در میان برنامه‌ها می‌توانید افزونه مورد نظر را دریافت کنید.

با نصب این افزونه قادر خواهید بود تمامی فایل‌های زیپ موجود در گوگل درایو خود را استخراج کنید. کافی است روی فایل مورد نظر راست کلیک و Open with the ZIP Extractor را انتخاب کنید. برای اولین بار گوگل از شما درباره مجوز دسترسی این افزونه به فایل‌ها سؤال خواهد کرد و دیگر نیازی به تعیین سطح دسترسی افزونه نخواهد بود. پس از انتخاب گزینه استخراج، چندین قدم دیگر برای تکمیل شدن فرایند لازم است.

 

zip extractor

افزونه ZIP Extractor به کاربر امکان انتخاب فایل‌های مورد نیاز برای استخراج را می‌دهد. به‌صورت پیش‌فرض تمامی محتوای موجود در داخل فایل زیپ استخراج خواهد شد. با انتخاب گزینه Extract Now، محتوای استخراج‌شده در پوشه‌ای جدید داخل پوشه فعلی قرار خواهد گرفت. نام پوشه مورد نظر همانند نام فایل زیپ انتخاب‌شده خواهد بود. گزینه‌های دیگری مانند اشتراک‌گذاری فایل‌های استخراج‌شده نیز توسط این افزونه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که فرایند بازگشایی فایل‌ها روی سرور صورت می‌گیرد و سرعت اینترنت کاربر تعیین‌کننده سرعت نمایش فایل‌ها خواهد بود.

در پایان باید گفت افزونه ZIP Extractor می‌تواند در مواقع بسیاری، کاربردی ظاهر شود و در وقت کاربران صرفه‌جویی کند. با این حال کمبود برخی ویژگی‌ها در آن حس می‌شود. به‌طور مثال وجود گزینه‌ای برای بازگشایی فایل‌ها قبل از دانلود مستقیم روی گوگل درایو، می‌تواند موجب بهبود عملکرد این افزونه در نسخه‌های بعدی شود. ولی کاستی‌های افزونه مورد نظر باعث نمی‌شود که قابلیت‌های کاربردی آن کمرنگ شود.

 

منبع: http://www.makeuseof.com/tag/unzip-zip-files-google-drive-without-downloading-first/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *